Fönsterbyten, krukor och kasslersallad

Jag har väl skrivit om tidigare att man håller på att byta fönster på vårt hus. Nu är alla fönster på plats men det är inte klart med det utan nu är det målaren som ska in och justera efter snickarna. Så här hemma är det fortfarande lite halvkaos med krukor och grejer överallt.





Den grönmönstrade krukan till vänster köpte vi i somras på Kisek inne i Båstad. Finns i flera olika färger men den här matchade ju den stora gröna krukan jag köpt av min jobbarkompis. Har två stycken likadana och jag tror de kommer från Gustavsberg.



Lika fin inuti









Badrummet fick lite nytt pynt 





Och här nedan är kvällens middag, en kasslersallad som blev riktigt god. I helgen gjorde jag en kasslergratäng med blomkål och broccoli och av kasslern som blev över blev det alltså en sallad i dag med kokt ägg, romansallad, majs, tomater och rostat bröd och så lite vitlöksdressing.



Kommentarer

Populära inlägg