Våren kommer

Det första jag gjorde när jag vaknade i dag var att väga mig, jag säger bara All time high! Högsta rekord! Nog för att vi ätit och druckit mycket och gott denna senaste veckan men ändå. Så nu är det bara att sätta igång med att gå ner i vikt, banta alltså, något som jag aldrig tidigare gjort. Frukosten blev en blåbärssmoothie, två st Finn crisp (hade aldrig smakat detta tidigare) med Philiadelphiaost (light) och en kopp kaffe. Kände mig väldigt nöjd. Till lunch hade jag planerat en tonfisksallad som bestod av en halv burk tonfisk, ett kokt ägg, en kokt kall potatis, lite rödlök och 4 styck Romansalladsblad och middagen skulle bli kycklingwok.

Efter frukosten åkte vi iväg till min jobbarkompis loppis där jag skulle hämta hem krukorna jag köpt. På hemvägen ringde en av sönerna och undrade om vi skulle äta lunch ihop på stan. Jag tänkte genast "ska min planering gå åt skogen redan första dan", men jag tog en sallad på en pizzeria även om den var en lite större portion än den jag hade tänkt mig från början. Får väl äta lite mindre portion nu i kväll då, haha. Wish me luck!





I vilket fall har det varit ett underbart härligt vårväder i dag och när vi for iväg till loppisen såg vi två tranor på ett fält. Det betyder väl att det är vår? 

Kommentarer

Populära inlägg