Sovrumsfunderingar

Jag har börjat fundera lite över kommande renoveringar i stugan och då i första hand i sovrummet. Jag har länge funderat på den här tapeten från William Morris som heter Chrysantemum Toile.



Bild från min PinterestVisst är den fin? Tror den skulle passa väldigt bra i vårt sovrum i stugan.



Men, på senare tid har det börjat svänga lite mer åt det rosa hållet. 


Tycker det här är himla fint, som en fondvägg då, fast kanske lite ljusare rosa. Jag är inte riktigt säker men jag tror den här bilden kommer från Stiltje.

I helgen var vi hos min systerdotter Sandra som målat en vägg i deras sovrum med en grå kalkfärg från isländska Kalklitir. Så himla fint var det! Kanske får det bli Antique Rose som man ser här nedan. 

Det här senaste med rosa kalkfärg vet mannen inget om ännu. Tapeten ovan har han nämligen godkänt och funderar mest på hur han ska få till det med mönsterpassningen, men han kanske bara blir nöjd om det ska målas i stället. 



Kommentarer

Populära inlägg