Gentlemen och Gangsters

Har ni sett TV-serien Gentlemen & Gangsters som gått nu under helgerna? Jag har länge sett fram emot att få se den eftersom jag missat själva filmen. Den byggs på två romaner skrivna av Klas Östergren. Jag läste första boken Gentlemen för ungefär 15 år sedan och var helt såld på den. Den släpptes 1980 och 25 år senare kom uppföljaren Gangsters, som jag dock inte har lika mycket minnen av. Vi har i alla fall följt serien på TV och jag tycker den stämmer bra med böckerna, älskar miljöerna i filmen.





Har ni inte sett serien så tycker jag ni ska passa på och gå in och se den så länge den finns kvar. 


Såg också att det finns ett reportage hemma hos den kvinnliga huvudrollsinnehavaren Ruth Vega Fernandez i tidningen Residence från hennes lägenhet i Paris.






Utanför mitt fönster vräker snön ner i dag, jag gillar det inte. Vi hade tänkt oss eventuellt en sväng ner till stugan i morgon men i det här vädret vet jag inte om jag vill ge mig ut.


Kommentarer

Populära inlägg