Loppisköpet

När vi flyttat tillbaka från västkusten för några år sedan började jag jobba i närheten av en loppisaffär. En morgon på väg till arbetet när jag gick förbi där kunde jag spana in:

1. En tevagn i mässing. Jag hade sett en del fina tevagnar (eller drinkvagnar) på bloggarna och ville verkligen ha en själv.




2. En Emmafåtölj i senapsgul sammet. Just då var Olof och Anna Röhlanders hem med Sköna Hem och de bilderna seglade ju omkring på nätet och en sammetsfåtölj kändes lite lockande då.





3. En så kallad påfågelstol (peacockchair) i rotting. Inget man springer på varje dag precis. Jag har gillat den sedan jag såg filmen Härifrån till evigheten för massa år sedan där den står på en veranda.






Just när vi flyttade tillbaka bodde vi ganska litet och jag kunde inte köpa något av de här fina sakerna, eftersom det inte fanns plats någonstans. Ett kort tag därefter flyttade vi till lägenheten vi bor i nu, en ganska stor lägenhet och här fanns ju plats för alltihopa här ovan. När jag var inne på loppisaffären igen var båda stolarna här ovan sålda men tevagnen stod kvar  och den lyckades jag köpa till slut.

Nu i efterhand kan jag tycka det är synd att jag inte lyckades köpa påfågelstolen, den hade blivit bra på verandan nere i stugan, men det kanske blir fler möjligheter.

Tänkte förresten att jag kan visa lite av mina loppisköp framöver, så det får bli en ny kategori nu.

Kommentarer

Populära inlägg