Långkok i köket

Brr vad kallt det är här hemma! Nu när det blåst nordanvind ett par dagar blir det riktigt kallt här hemma, många ljus som får tändas varje kväll.



En samling av ljusstakar på matbordet


I lördags hade vi födelsedagskalas då både mannen och en av sönerna fyllt år. Vi gjorde långkokt högrev efter ett recept av Tommy Myllimäki. Man kan göra det både på spisen eller i ugnen. Jag valde spisen och där fick det stå och puttra i 4 timmar ungefär. Till detta serverade vi potatispuré och en gräddig dragonsås som finns med i receptet jag länkat till. Perfekt bjudmat höst och vinter tycker jag!




Jag tog några nya foton av vårt lite speciella kök också, helt ostylade bilder men det bjuder jag på.








För övrigt vill jag påpeka att det i dag är en månad till julafton, dags att börja med julklapparna alltså!

Kommentarer

Populära inlägg