Grönt, guld och svart och Art deco

Äntligen fredag säger jag, som har varit så in i bomben trött denna vecka. I dag slutade jag dock
kl 12. Snabbt hem och nu har jag städat och bäddat rent och det är 18 grader varmt ute. Skönt att börja helgen så här tycker jag.





På matbordet har jag raddat upp lite saker som jag gillar just nu. Dels hittade jag de här väggljusstakarna i ett skåp. Köpta på Ikea för si så där 20 år sedan och har nu fått komma fram igen. Tycker de passar in i Art deco-stilen jag skrivit om tidigare.

Det stora fatet köptes i Marocko och det matchar ju kuddarna i vardagsrummet. Det är väl så att för att hålla en röd tråd i hemmet ska en del saker återkomma i olika rum, så just nu kör jag på färgerna ovan.




Det lilla fatet som egentligen är ett ljusfat brukar jag lägga mina smycken på. Jag har också ett kakfat i samma färg som jag fått från mamma. Hittade en gammal bild här nedan där kakfatet pryds av påskägg.






Och på tal om Art deco, så har också den lilla ballerinan fått komma fram igen.




Bara gammalt här på bilderna alltså,  som har fått komma fram för att matcha mina nya kuddar.

Nu önskar jag er en fortsatt trevlig fredag så ses vi i morgon igen!


Kommentarer

Populära inlägg