En semesterdag i Göteborg

Det har ju gått lite tid sedan vi hade semester så nu tyckte vi det var dags för en liten minisemester och bokade in oss två nätter på hotell i Göteborg. Vi tog ledigt på fredagen och åkte iväg hemifrån redan vi halv 10. Det tar ju inte så lång tid att åka hemifrån oss till Göteborg men det är ändå gott att stanna och ta en liten fika innan man närmar sig målet.





Man har ju lärt sig av misstagen med att stanna på vägkrogarna så fika har vi  med oss hemifrån. Senast vi åkte till Göteborg var mina föräldrar med och då stannade vi på ett ställe innan Göteborg. Fikabrödet var gammalt, kakan jag och pappa tog var stenhård, vi klagade och fick något annat som inte var bättre det, då hade pappa redan bitit av en tand ...

Den här gången bodde vi på Scandic Rubinen, längst upp och hade tillgång till en egen takterass med strålande utsikt över staden.




Vi gav oss ut på stan direkt och började med finfin lunch här och därefter besök på Artilleriet. Alltid lika kul att titta in här.





 Fortsatte sedan på NorrgavelGrandpa, och även Floramor och Krukatös. För den som inte vet kan jag säga att de här ställen ligger nära varandra i samma kvarter. Bilderna nedan kommer från Floramor och Krukatös.







Efter att ha sprungit runt i affärer var det dags att sätta sig och vila benen lite. Vi tittade in på ett ställe som jag sent kommer att glömma, men det kommer jag berätta mer om nästa gång. 

Ha det så gott så länge!

Kommentarer

Populära inlägg