Lite extra ledigt

God afton!
Hoppas ni haft en bra helg och njutit av det fina vädret som verkar ha varit likadant i hela landet. Själv sitter jag nere i stugan och har precis avnjutit kantarelltoast och en öl. Vi tog några extra dagars ledigt och kom hit redan i torsdags och åker hem i morgon. Och hela tiden har vädret varit helt kanonbra. Även om det kommer upp över 25 grader så känns det inte lika varmt som mitt i sommaren och det gillar jag. Nu är klockan närmare 8 och vi har fortfarande över 20 grader här ute på altanen.









Medan mannen klippte häcken satt jag här under äppelträdet och läste


I fredags var vi uppe i Boarp som ligger utanför Båstad. Här köper vi nästan hela vår veckoranson av mat, både i Kötthallen och Grönsaksboden, så härligt med närproducerat mat. 




I lördags var vi i Torekov igen och gjorde ytterligare ett inköp där och sedan vidare till Vejbystrand och hälsade på C:s brorsdotter.

I dag efter middagen, som förresten var väldigt god med torskrygg och blomkålsmos, åkte vi ner till havet. Det mulnade till nästan direkt vi kom men ändå 25 grader. Efter en stund blev det solsken igen och vi stannade där ett par timmar.



Så skönt att slippa åka hem i dag och njuta av livet här nere en dag till! Fin vecka önskar jag!







Kommentarer

Populära inlägg