Det var mulet i Toscana #tbt

2007 åkte C och jag tåg runtom i Italien. Jag brukar nästan alltid skriva dagbok under mina resor men denna gång lånade jag hem en handdiktafon från jobbet som jag hade med mig i stället. Så hela den här resan finns bevarad på ett litet kassettband. Häromdagen lyssnade jag på det, det var flera år sedan sist så mycket var glömt.






Resan gick från Bergamo i norra Italien till italienska rivieran. Vidare med nattåget till Rom för att till sist stanna en vecka i Rimini vid Adriatiska havet. Och sen upp till Bergamo igen. Nästan 3 veckor var vi borta.








Och vad kul det var att lyssna på detta, inte bara på vad vi gjorde och åt, utan alla bakgrundsljud, den hetsiga trafiken i Rom, alla siréner, kyrkklockor som ringer och folk som skrattar och pratar i bakgrunden.




Och just det, det var mulet i Toscana när vi vaknade upp i tågkupén på nattåget till Rom.

Kommentarer

Populära inlägg