Recept i pappersberget

Här hemma håller jag på med utrensning av gamla tidningar och papper som samlat på sig. Något som jag brukar göra varje årsskifte och även på sommarsemestern. Det är ju lätt annars att allt växer en över huvudet. 

I vilket fall hittade jag denna gången en bilaga till Aftonbladet, Paolos mat, som jag knappt tror jag bläddrat i tidigare, kanske för att jag trodde det mest handlade om grillat.  Det visade sig nu att den också innehöll recept för tre veckor som fångade mitt intresse. 





Och så många recept jag hittade som jag är riktigt sugen på att göra och har längtat i flera dagar på att få börja laga dem. 

Det här ska vi pröva i dag, risotto med bacon och gorgonzola. 





Till saken hör att jag tänkt att vi ska börja med lite fräschare mat här i familjen, inte använda så mycket grädde och creme fraiche som det lätt blir när man ska göra något gott. I stället använda lite mer grönsaker och örter och kryddor som ger den goda smaken. Nu är det ju både bacon och ost i den här rätten men trots allt ingen grädde eller creme fraiche. Förra året gick jag upp ungefär 3 kilo och det känns inte alls bra. Jag har aldrig behövt banta tidigare men nu med stigande ålder märker jag ju att det är lättare att vikten går uppåt och svårare att bli av med det. So wish me luck!





Och i det här köket ska jag nu prova de nya rätterna, jag lär återkomma med hur resultatet blir.





Kommentarer

Populära inlägg