onsdag 5 november 2014

Att ändra sig hit och dit

Att jag gärna köper hem nya kuddar (eller kuddfodral) är väl ingen hemlighet. Jag brukar ju ändra färger efter säsonger och ibland dessemellan när jag sett något nytt. Och ny inspiration får man ju hela tiden genom bloggar, instagram, Hemnet och inredningstidningar. Ett hem som jag inspirerats av är Olof och Anna Röhlanders hem som visats i Sköna hem, både deras gamla och nuvarande hem. Bilderna här nedan har jag hittat på Pinterest och är från deras senaste hem.









Men visst är det elegant? Så här kan jag absolut tänka mig ha det här hemma. I matrummet ser man blågröna färger som kommer igen i gardinerna i matrummet som skymtar på översta bilden. Gardinerna i vardagsrummet har samma färg som matstolarna. Urläckert! Snyggt och harmoniskt!






Paret har haft hjälp av inredare Kristina Lifors med att få ihop det, och som jag tycker har gjort ett fantastiskt jobb. För övrigt är mannen i huset författare, inspiratör och föreläsare och jag har haft förmånen att lyssna på honom för ett par år sedan. Numera kommer ett peppande mail varje måndag. Alltid lika spännande att läsa.

Och hur gick det för mig, fick jag till det? Nja, jag började leta efter kuddar, tyger osv, i aktuella färgskalan men hittade inget. Och sen åkte vi till Tranås Badhotell och så blev jag inspirerad av en av deras salonger.





Hur det ser ut här hemma nu i vardagsrummet återkommer jag till ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails