Färger och kuddar

Redan söndag kväll och tiden flyger iväg tycker jag. Vi hade inget speciellt inbokat den här helgen, mer än ett födelsedagskalas på lördagskvällen. Alltså blev det dags att ta tag i projekt "sy kuddar". Helt inne i en period i cerise-rosa-lila toner verkar det som.









En av mina digitala tavlor som jag tänkt förstora, får se hur det kan bli, här är det i vykortsformat. Har ju gjort en hel serie, här är alltså nr 7.



Och här är 6:an



Såg ni förresten den lilla svartvita urnan på den andra bilden ovan?



Den är så fin tycker jag, hittade den i en liten souveniraffär i Palma när jag egentligen var inne för att köpa vatten. Och det är ju min stil, som min syster sa.

Jag har också börjat läsa i Malene Birgers senaste bok Move and Work, har läst första kapitlet om hennes lägenhet i just Palma. Och det kommer ta tid antar jag att gå igenom boken, så mycket intryck så jag måste smälta lite innan jag går vidare till nästa kapitel och bostad. Läste förresten att hon har flyttat 26 gånger sedan hon var 20. Det finns de som tycker att jag har flyttat mycket men då är det ändå bara 12 gånger sedan jag fyllde 20, haha. 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg