Cobb-sallad



Jag skrev väl för någon vecka sedan att jag skulle lägga ut receptet på Cobb-salladen här också. Enkel att göra och så himla god alltså.

För 4 personer behövs detta:

En kruka romansallad
4 ägg
1 paket bacon
Kycklingfilé (går ju lika bra med en färdiggrillad kyckling)
Körsbärstomater
1 avocado
150 g ädelost
färsk gräslök
(salt, nymalen svartpeppar)


Tillagning:
Skölj och strimla salladen grovt.
Koka ägg, skölj i vatten, skala och halvera
Skär baconet i mindre bitar, stek det krispigt, lägg på hushållspapper och låt svalna
Skiva avocadon
Skölj tomaterna och halvera dem
Lägg allt på tallrikar eller ett stort fat som jag har här ovan
Hacka gräslöken och strö på
Smula ädelosten och eventuellt salt och svartpeppar

Servera med dressing, jag brukar använda färdigköpt Caesardressing till denna men det kan man ju göra sin egen

Tror det finns lite olika varianter på den här salladen om man söker på nätet, jag hittade mitt hos denna duktiga bloggerska.


Smaklig spis!

Kommentarer

Populära inlägg