I Plura och Mauros fotspår?

Brukar ni titta på Mauro och Pluras tågluff när de reser runt i Frankrike? Jag brukar försöka kolla på det. Jag har ju följt Pluras matprogram genom åren och  tycker det är rätt mysigt att vara med på ett hörn.

Nu reser de alltså med tåg längs Atlantkusten och besöker ett flertal olika platser. Jag blir ju förstås lite sugen på en liknande resa till sommaren. Jag har varit i Paris och på Franska rivieran tidigare men Atlantkusten är nytt för mig. Vi var i och för sig lite inne på Biarritz redan förra sommaren så det känns inte helt främmande med en resa dit.



I den här boken finns flera av resmålen som Plura och Mauro besöker med, bl.a. Cabourg, Dinard och San Sebastian, som i och för sig ligger i Spanien. I boken finns flera andra fina resmål med, det var här jag läste om Bellagio första gången t.ex.





Plura är som ni förstår rätt populär här hemma. Här nedan ses hans kokböcker på hyllan i köket. Jag brukar väl inte laga så mycket av maten men tycker det är kul att läsa böckerna och så är det även fina bilder.






Och när tågluffarresan är över börjar en ny omgång med Pluras kök, denna gång är han på Sicilien och Titiyo kommer då vara hans medhjälpare, spännande. Vem vet, det kanske slutar med en resa till Sicilien i stället ...


Kommentarer

Populära inlägg