onsdag 20 november 2013

Jag gör egna kuddar

Förra veckan på min lediga dag visade jag mina nya kuddar i soffan. Senare samma dag kom det dit en till som jag gjort alldeles själv. Jag har ju dels några antika indiska tryckblock och några andra tryckstämplar jag köpt, som jag har använt i mina tavlor. Jag har haft i tanken ett tag att jag skulle testa att trycka på tyg också och försöka mig på att göra några kuddar. Jag plockade fram ett sammetstyg jag hade hemma, stämplarna och textilfärg och sen började jag trycka.








Ni får ursäkta bildkvalitén på bilderna som är tagna med telefonen som var närmast till hands, ivrig som jag var.



Så här blev den i soffan! Tycker den passar in bra där i soffan bland de andra. Jag blev i alla fall jättenöjd och ska absolut göra fler. 




Det stora tryckblocket testade jag också på ett gammalt kuddfodral, men här hade jag visst på lite för lite färg.

Jag har ju fler sådana här stämplar så det kommer säkert bli fler varianter framöver.

Ha det gott!


2 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails