En liten vattenkanna

I dag tänkte jag visa min lilla vattenkanna i mässing som jag köpte för ett tag sedan i området där jag arbetar, så himla söt tycker jag.






Att den sen inte funkar så bra att vattna med är ju en annan sak, den får stå som lite dekoration på öppna spisen i stället. 

Efter att både ha städat och handlat på förmiddagen tog vi sen en promenad in till stan och åt lunch och kollat lite i affärer. Jag har bl.a. letat efter ett par sammetsgardiner till sovrummet. Nu när det börjar bli lite kallare ute tycker jag det ger en varmare känsla med sammet. Hittade inga i dag, men jakten går vidare. Skönt annars att bara strosa runt lite på lördagen tycker jag. Nu blir det blädder i lite tidningar, har både Sköna hem och Residence som väntar på att bli lästa. 

Skön lördag till er!

Kommentarer

Populära inlägg