torsdag 2 februari 2012

Konstrunda - del 4

Ja men nu är det ju längesen vi körde en konstrunda här, närmare bestämt nästan två år sedan sist. Jag har tidigare skrivit om konstnärer som jag tycker om och som inspirerat mig till egna tavlor. Två av dem jag presenterat här är danskor, Carin Faaborg och Line Juhl Hansen. Denna gången är det dags för en svenska, Carola Kastman.





Den här bilden tog jag i somras på Magasin 36 i Höganäs. När jag var där senast i början av januari fanns den inte kvar, så jag antar att den är såld nu. Jag gillar ju den här typen av konst, collagestilen med bilder blandat med text.

Dessutom har Carola ett härligt, personligt och kreativt hem med massor att titta på. Här kommer lite bilder från ett reportage i Allt i Hemmet. Jag är inte riktigt säker, men jag tror att hon flyttat sedan detta gjordes.




Foton från Allt i Hemmet


Här är några fler av Carolas Kastmans målningar.




Vill du läsa mer om Carola Kastman kan man göra det här.

Det kommer bli flera konstrundor, jag har några  favoriter till.


1 kommentar:

  1. hej

    Vag gulligt att du visade mig hennes bloggar..hade aldrig hört talats om henne förut..och vad roligt att du visar konst från mig och ja jag har flyttat till citykärnan,men men mitt nya hem kommer snart ut i tidningar..inspirerande blogg du har ..ska länka dig till min lista. kram carola

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails