Vecka 1

Som jag skrev i ett tidigare inlägg tänker jag försöka mig på ett 365-dagarsprojekt med att ta ett foto varje dag. Vi får se hur det går. Veckan som varit har jag ju varit ledig och då är det ju alltid lättare att ta ett foto, speciellt nu under vintern när det är mörkt när man kommer hem från jobbet.

Tanken är i alla fall att jag ska ta ett foto varje dag och publicera dem på söndagen eller måndagen veckan efter. Jag gör ett försök och så här ser första veckan ut.



"Resterna" efter nyårsaftons dukning. Här syns också underläggen från Svenskt Tenn som jag skrev om i ett inlägg nedan.




Vårlökarna har börjat växa upp i rabatterna pga. den milda vintern. Hur blir det längre fram när de egentligen ska blomma? Blir det några blommor överhuvudtaget?




Det väntas oväder, stormen Emil är på väg in över västkusten.



Har inte köpt någon väggalmanacka och drar i stället ut från nätet. Börjar fylla i "viktiga händelser" och födelsedagar. Bläddrar i HM-katalogen och skickar iväg en beställning.




Trettondagsafton. I dag städas julen ut. De fina amaryllisblommorna klipps av och sätts i en glasburk.




Strålande sol och blå himmel i dag. Vi åker ner till havet och tar en promenad. Vi är inte ensamma där som synes.




Regnet öser ner denna lördag. Vi är på väg till Båstad för lite shopping och lunch.




Söndag och sista lediga dagen den här veckan. Planerar kommande matvecka. Ska bli lite duktig med det tänkte jag.

Första veckan 2012 i en sammanfattning.

Kommentarer

Populära inlägg