onsdag 4 januari 2012

Nytt till konsten

Ja då kör vi igen tycker jag. Just nu njuter av att vara ledig efter helgerna. Tar det bara lugnt, tittat på lite inspelade filmer och läser, både inredningstidningar och böcker.

I julklapp till mig själv fick jag tag i något som jag verkligen letat efter länge. Fina gamla indiska tryckblock som använts i textiltryck.




Fina att bara ha som dekoration, fast jag tänker också använda dem i mina tavlor (om jag vågar). Så glad jag är för dem här!


Sen tidigare har jag ju gamla bokstäver och siffror som används flitigt i mina tavlor.





Funderar på om jag ska dra igång fotoprojekt 365 dagar, alltså ta ett foto varje dag. Inspiration till det har jag fått från Benita. För mig kan det ju vara ett sätt att hålla igång bloggen lite. Jag funderar ett tag till ...


Stormen Emil håller på för fullt här utanför, själv ska jag nog dra mig mot ateljén i dag.

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. åh de är underbara! Vilken dröm att hitta sådana.
    önskar dig en fin dag!
    kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails