måndag 7 mars 2011

Liten resumé

Ibland blir jag lite frånvarande från bloggen ett tag. Dels beror det på att jag går en utbildning i Göteborg under våren och är borta några dagar emellanåt. Dels beror det på att vi inte är hemma på helgerna då jag gör de flesta inläggen här. Så i dag tänkte jag sammanfatta lite vad som hänt det sista.

För två veckor sedan var vi iväg i hemstaden och hade födelsedagskalas för oss som fyllde år.




Här är några av mina presenter. I bagen från Efva Attling fanns ett fint halsband. Glasburk med locket har texten Chocolate på och en handkräm som doftar gott av rosor.


I veckan som följde åkte jag upp till Göteborg på utbildningen och fredag eftermiddag kom C upp och vi tog då in på Grand Hotel Opera, som ligger inte långt från Centralstationen. Vi bodde i den nybyggda delen och det var riktigt fräscht där. Fredagkvällen åt vi på El Corazon och lördagkvällen hade vi bokat  på Dinner 22. Mycket god mat på båda ställena och kan verkligen rekommenderas!

På lördagen hann vi naturligtvis med lite shopping också.



Ny tvål till badrummet. Tunikan köpte jag i en affär i Haga, och den blev snabbt en favorit.
Köpte också med oss några macaroner, som blivit så poppis men som jag konstigt nog inte smakat än.






Några nya böcker från bokrean. Presidentens hustru har jag precis börjat i, och den verkar lovande tycker jag. Pluras kokbok har hamnat jämte Per Morbergs på hyllan.

Och i helgen njöt vi av det vackra vårvädret vi hade, äntligen lite sol!

Vi ses snart igen!

1 kommentar:

  1. Hi hi, jag har köpt nästan likadan blus och Plura är jag lite sugen på. Men - jag köper VDN och USD för mina pengar nu. Inget onödiga inköp innan Vietnam ...
    Syster S

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails