tisdag 15 februari 2011

Tallrikar och bestick, vecka 7

I dag visar vi tallrikar och bestick i Fabriken, så jag tänkte visa lite av vad vi använder här hemma.

Först ut blir vardagstallrikarna.



En mix av gamla tallrikar som vi använder till vardags


Längst upp svart och röd fasan, nedan röd bengali och gröna Anna




Vardagsbesticken heter Gourmet, från Boda Nova och är en stor favorit. Håller sig fina trots mycket användning. Formgivna av Signe Persson Melin i en klassisk modell.


Till helger och andra festliga tillfällen plockar vi fram den gamla servisen som kommer från C:s föräldrar.



Servisen kommer från Hackefors







Och när vi äter på fintallrikarna brukar silverbesticken få komma fram, antingen Franska Liljan eller de till höger som jag inte just nu kan komma på vad de heter. Någon? Och inte är de putsade heller ; )

Gå gärna in till Fabriken och se vad övriga medlemmar visar.

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Vad många fina tallrikar du har. Snygg mix av dom översta. Letat sådan svarta ett tag, men inte hittat på loppis.

    Fina ärvda också, måste vara trevliga att duka fram till helgen.

    Ha det så gott.//Lissen

    SvaraRadera
  2. Hehe.. dom fin tallrikarna känner jag igen... har ätit endel på dom hos farmor... såna gröna som ni har till vardags hade vi när jag va liten, fast jag vet inte om just dom kommer från oss.. hehe.. så kul att se.

    SvaraRadera
  3. Tallrikar helt i min smak :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails