Sightseeing

Senaste dagarna har vi haft besök av ett par kompisar och bl.a. tog vi en tur i omnejden. Ofta blir det ju till havet vi åker men även en del shoppingställen hanns med.

Vy mot Halmstad


De här två bilderna är tagna där Lagan rinner ut i havet. I bakgrunden syns Båstad.




Visst är det vackert? Här är vi mellan Skummeslöv och Hemmeslöv på väg till Båstad

Efter lunch i Båstad for vi vidare till ett av mina favoritställen, och nu är det inredning det gäller! Nu kanske det här tipset kommer lite sent med tanke på semestrar men är ni i närheten av Mellbystrand, Laholm eller Halmstad så ska ni absolut besöka Ann-Tikt & sånt. En underbar butik med både gammalt och nytt till hemmet. Här är några bilder som jag tagit utanför butiken.











Härifrån går jag nästan aldrig tomhänt. Något av det jag köpt ska jag visa vid ett annat tillfälle.

Det finns även en nätbutik och där hittar man också vägbeskrivningen hit. Nu  i sommar har det varit  öppet varje dag men övriga året är det öppet torsdag - söndag tror jag.

I dag har vi lite mulet här men ganska varmt. Kanske blir det en tur till Torekov.

Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg