En blå fjäril

När vi var ute på sightseeingen tog vi också en tur till C:s systers sommarstuga i Skottorp. Fick syn på en blå fjäril i deras trädgård. Fick snabbt upp mobilen och skyndade mig att fota, så fotot är inte det bästa.



Tror aldrig jag sett en blå fjäril förut. Är det dom som kallas blåvinge?

Det blev ingen tur till Torekov i går. I stället åkte vi till Skogaby golfrestaurang och åt dagens, Wallenbergare med champinjonsås, gott. Den här semestern har vi verkligen tagit paus i matlagning, har lagat middag en gång på tre veckor! I dag tänker jag dock pröva Kryddburkens bräserade fläskkotletter. C börjar jobba på måndag så nu är det dags igen att fylla matlådorna. Själv har jag en veckas semester kvar, gott : )

Förutom att laga mat tänkte jag hinna med att rensa garderober, skåp och lådor, göra klart några halvfärdiga tavlor, börja måla nya tavlor, baka, lite shopping, göra klart fotoväggen osv.

Tjingelíng!

Kommentarer

Populära inlägg