onsdag 28 april 2010

Blåvitt

Jag tycker mig ha märkt att det är poppis med blåvitt porslin nu till sommaren. En anledning är väl det danska porslinet Musselmalet Mega från Royal Copenhagen som i år firar 10 år. Och visst är det fräscht med det blåvita porslinet. Själv har jag några delar som ser ut som Musselmalet som mamma köpt i en antikaffär, men jag misstänker att det inte är original eftersom jag inte kan hitta några stämplar. Men det spelar ingen roll för mig, blåvitt porslin är ju alltid fräscht.



Kaffekanna, sockerskål och karaff i Musselmaletkopia? Kannan i mitten är Blå blomster  från Royal  Copenhagen

De här delarna står framme året om, mest för att det inte finns plats i skåpen kanske. Sockerskålen används faktiskt men nu börjar jag fundera om vi inte ska använda det andra också, åtminstone till frukosten på helgen. Vi har en kaffeservis i Blå Blomster också och det går väl mixa ihop.

Har hittat några härliga frukostbilder som jag blivit inspirerad av. Bilden nedan visade Frida på Trendenser nyligen på sin blogg. Här är Musselmalet Mega.



Foto: Frida Berglund, Trendenser


Här är en annan bild som jag tycker är helt fantastisk, underbar mix av porslin. Bilden har jag hittat hos House of Philia.


Foto: House of Philia


Nu längtar jag till helgen för här ska det dukas med blått och vitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails