söndag 17 januari 2010

Konstrunda - del 1

En söndag kan man gott vara lite kulturell så i dag får ni följa med på konstrunda. Tänkte visa konstnärer som jag tycker om och som inspirerar mig.

Först ut är Carin Faaborg, en dansk bildkonstnär. Hon använder sig av många tekniker i sitt skapande som ofta är collage. Hon målar, trycker, klipper och klistrar för att få fram sin konst.










































De här bilderna har jag skannat in från ett reportage som var med i tidningen Hem & Antik för några år sedan. Tittar på de här bilderna om och om igen.

Bilderna nedan har jag hittat på nätet.




Mer om Carin och hennes olika projekt kan man läsa på carinfaaborg.com.

2 kommentarer:

  1. Hejsan och tack för din kommentar!

    VAckra tavlor....

    Hoppas du får en bra vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  2. Supersnygga! Precis min stil också, jag gillar ju konst som blandar olika material, inte bara vanliga oljemålningar tex. Några av de där tryckklossarna som hon hade skulle jag inte säga nej till!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails