söndag 24 januari 2010

Från farmor och farfar - del 2

I dag blir det fortsättning i serien Ärvda saker, denna gång  från farmor och farfar.  Tidigare har jag ju visat saker som kommer från min mormor och morfar, då jag visade jag en del möbler vi har här hemma. I dag handlar det mer om mindre saker som pryder hemmet.

























T.ex. den här fina tavlan, jag misstänker att motivet är utklippt från någon veckotidning.


Kryddburkarna står på parad på kökshyllan






















Borsten med sitt fina mönster



















En serie med gamla läkarböcker finns lite varstans i hemmet.




Ytterligare två gamla fina böcker kommer från farmor och farfar, "Rådgifvare  för hus och hem på land och i stad".




De här kan jag sitta och bläddra i ibland med ett leende på läpparna. Här finns massor av "användbara" tips, eller vad sägs om det här:

Hur man bör ligga och sova i en järnvägskupé (huvudet i riktning mot lokomotivet)

Råd till en ung hustru, diverse tips hur man bevarar mannens kärlek, t.ex. att alltid intressera sig hjertligt för allt som angår honom, eller när mannen är i poetisk stämning, förstör icke denna genom att plötsligt börja tala om hvardagliga ting

Hårdnackad hicka

Medel mot bleksot

Nu lutar det mot en promenad i solskenet och sedan ska jag nog plocka fram målarpenslarna och börja med en ny tavla.


Härligt att vara ledigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails