Ärvda saker

För några dagar sedan när jag bäddade rent använde jag C:s föräldrars gamla broderade lakan som underlakan. Vi har två stycken lakan och några örngott som C:s mamma sytt och broderat.




















Detta örngottet kommer från pappas moster och morbror, Ester och Erik. När jag tänker efter är det nog 90 år gammalt!

Visst är det kul att fortfarande kunna använda detta? Och tänk vilket kvalitet det är när man fortfarande kan använda dem.

Ni vet väl förresten att man syster säljer gamla lakan och örngott i sin nätbutik Casa Bella?

Om jag tittar mig omkring här hemma ser jag att vi har rätt mycket gamla ärvda saker som fortfarande används. Jag fick då en tanke att jag kanske skulle börja med en liten serie här på bloggen och visa dessa saker. Fortsättning följer alltså.

"Skuggbilderna" nedan togs på nyårsafton när solen började gå ner.






Ha det så bra!

Kommentarer

Populära inlägg