Färginspiration

Då är kontoret/gästrummet färdigmålat. Det blev tre vita väggar och en ljusgrå fondvägg. De gamla Billybokhyllorna är sålda på Blocket och nya vita Billy är inköpta.

När en jobbarkompis till mig hade varit i Thailand fick jag en liten present som låg i en fin förpackning. Jag sparade förpackningen också och när jag tömde gamla bokhyllan kom den fram igen. Ställde den på nya hyllan mot den grå fondväggen och jag tyckte den gjorde sig bra där. Så nu ska jag försöka hitta lite kuddar och annat smått och gott som matchar förpackningen. Ja, eftersom det finns ett ganska stort förråd av kuddar och kuddfodral här hemma, så har jag nog redan något som passar. :)




När vi var i färgaffären och köpte färg till väggarna stod jag och bläddrade i böckerna med tapetprover. Blev riktigt förtjust i en av pärmarna från Intrade. Fanns mycket fint, jag fastnade speciellt för den här kollektionen som heter "Themes of life".
Jag har ju aldrig varit förtjust i tapetbårder, men de med filmremsorna skulle jag däremot kunna tänka mig.
Titta gärna in på Intrade, här finns en massa läckra tapeter.

Kommentarer

  1. Spännande tapeter! Kanske lite mastiga att ha på en hel vägg, men coolt att rama in eller klä in en låda med. Låter som bra färgval i rummet, man kanske får se mer bilder senare?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg