onsdag 13 maj 2009

Sköna söndag - del 2

Då kommer den utlovade fortsättningen på söndagens utflykt till Båstad.

Efter att vi ätit i Båstad körde vi Italienska vägen som fortsätter mot Torekov. Vi åkte dock inte så långt utan stannade i Boarp. Här ligger, bl.a. Design House Stockholms outlet.Mycket fint här man kan tänka sig, vi köpte flaskan som syns nedan.









Efter besöket i Boarp åkte vi tillbaka mot Båstad och tog sedan av ner mot havet.




Var har vi hamnat nu? Här finns ett område som kallas Riviera och ligger alldeles utanför Båstad.




Här framme skymtar havet





Små söta badhytter och några som njuter i solen







Den här skylten gillar jag! Känns 50-talet!
Jag har aldrig varit inne på hotellet så jag vet inte hur inredningen ser ut. Vad jag förstår blev det nya ägare till hotell Riviera för något år sedan som ska renovera. I vilket fall är det ett fantastiskt läge, alldeles vid havet.


Resan fortsatte sedan kustvägen från Hemmeslöv mot Skummeslöv. Efter lite snäckplockning där åkte vi mot Mellbystrand. Här finns också en fin byggnad, Strandhotellet, som är i behov av en uppfräschning. Även här är det nu nya ägare, ska bli spännande att se vad de har för planer.




Strandhotellet i Mellbystrand


Ja, det var söndagsutflykten det. Får se vad vi hittar på till helgen. Kanske Matrundan på Österlen?

2 kommentarer:

  1. Hej !!!!!!
    Åh,vad fina bilder.......
    Önskar jag hade arit med....!!!!
    Tack för dina fina ord hos mig....
    Jag har drt jättekul på nya jobbet , just nu......
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilka härliga bilder från Båstad...där har man ju aldrig varit...ser så vackert ut med hotellet Rivieran...

    Trevlig helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails