Pollen och inköp

Den senaste veckan har jag haft nysattacker varje morgon tror jag. I dag var dock rekordet i nysningar. Känner mig inte sjuk för övrigt, kan det vara pollenallergi? Har aldrig drabbats av det tidigare men det kan ju komma ändå. Det är ju som en explosion i naturen nu! Lika härligt i dag men här hos oss har det blåst ganska friskt.

På förmiddagen tog vi en promenad nere vid havet. Så himla härligt. Och faktiskt fanns det en och annan som var i och badade.

I veckan köpte vi en ny utegrupp till altanen. Stolarna är i konstrotting och bordet i ett material som kallas aintwood. Den ska kunna stå ute hela sommaren och är i stort sett underhållsfri. Bra för oss som inte har något tak på altanen. Vi vet inte hur vi ska göra i framtiden men i sommar får det vara som det är nu. Det finns en iläggsskiva till också, så här ska vi kunna få plats några stycken.











Den vackra vita campanulan hade CW med sig när hon var här förra helgen.




Efter promenaden vid havet stannade vi till vid en affär som säljer både gammalt och nytt. När jag kommer in i en affär som har så där mycket fint, är det så mycket jag vill ha. Ibland kan jag inte bestämma mig så då blir det inget alls. I dag slog jag till på några småsaker i alla fall.



En tvål med rosmarindoft






En krona i "antiklook", inte alls så guldig som den ser ut här



Och så några små vaktelägg







Ha det gott och njut i solen!


Kommentarer

Populära inlägg