torsdag 16 april 2009

Lite gammalt, lite nytt

Här kommer några bilder från vardagsrummet. Fondväggen fanns när vi flyttade in och jag är riktigt förtjust i den. Gammaldags men ändå modern. På det gamla bordet som jag fått från min syster och svåger står en maffig hortensia och några gamla läkarböcker från farmor och farfar. På stolen som kommer från min mormor och morfar ligger en gosig pläd.







Piedestalen hade jag i mitt rum på gamla arbetsplatsen, krukan kommer också därifrån! Den gamla moraklockan i hörnan kommer från C:s föräldrahem.










Soffgruppen ska bytas ut, men i vilken färg? Kan inte bestämma om vi ska ha brun eller nästan vit. Ska vi ha två soffor mitt emot varandra eller hörnsoffa? Eller soffa och fåtöljer? Det dröjer nog ett tag till innan vi bestämt oss.




I dag tänkte jag också göra lite reklam för min syster Lenas nya nätbutik, Casabella. Här säljer hon textilier, både gammalt och nytt. Titta gärna in och se vad hon erbjuder!

När jag skrev det här sista stycket upptäckte jag att även det passade in på rubriken!

Ha det så bra, snart är det helg!



1 kommentar:

  1. Hej !!!!!!
    Jättemysigt.....
    Jag gillar också tapeten,även om jag är svårflörtad , just vad gäller tapeter.......men denna är väldigt mysig......
    Jag skulle nog ta ljusa soffor,2 mitt emot varann.......tycker det är så snyggt och har man plats......
    Mne du får väl grunna i lugn och ro......
    Ha en trevlig vecka,
    Kram,
    Monica i Rom

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails