Alla hjärtans dag

Hej på er!

Dagen till ära börjar och slutar jag inlägget med bilder på hjärtan. Däremellan kommer några bilder från matrummet.



En av mina första tavlor





Stolarna har nu fått på sig sina nya gulgröna kläder. Tack Sandra!


För några veckor sedan när jag var i hemstaden besökte jag Ikea och såg då den här klädseln. Ah, nya i sortimentet, tänkte jag, de skulle nog passa hemma. Mitt dumma nöt köpte dem inte då, kan jag köpa sen ... Väl hemma kollade jag på nätet, nähä de fanns inte i Helsingborg som är vårt närmsta Ikea. OK, Malmö då? Jo då där fanns de. Så då blev det en söndagsutflykt dit i stället. Det visade sig då att de bara hade 3 st kvar, stolsklädseln var utgående!

Väl hemma fick jag ringa min systerdotter och snällt be henne ge sig iväg till Ikea och nu äntligen är de på plats! Vad lär man sig av det här, jo, ser du något du vill ha så slå till direkt!







Även mormors gamla kökssoffa har fått ny klädsel. Det blommiga kuddöverdraget är inhandlat på Village. Klockan har jag köpt hos Me and my home.





Och så det sista hjärtat som hänger på mamma och pappas gamla linneskåp från 1950-talet. Nu är det i teak men kommer förmodligen att bli svart. Det fick lite skråmor i flytten tyvärr. Här förvaras vaser, ljusstakar och lite annat pynt.


Ha en fortsatt trevlig kväll!



Kommentarer

  1. Hej !!!!
    Jättefin tavla.......!!!!!!!
    Och vad härligt med lite färg !!!!!!
    Ja, Rom är en mysig stad.....du måste komma hit.......
    Ja,ska bli intressant att se vad du tycker om den nya..........den blir lite mer teatralisk....tror jag.....och på engelska,för italienarnas skull,som tjatar om att de inte hajjar nåt på den andra, men den är för svensk, för att översättas,tror inte de uppskattar eller förstår min ironi,som jag har många gånger.....
    Ha enhärlig alla hjärtans,
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  2. Tjing!
    Ahh, vad läckert med de limegröna stolarna.
    Passar fint nu till våren ...
    /Syster L

    SvaraRadera
  3. Hej !!!!
    Oh,vad fin den där tavlan är..........och sll färg, som finns här.....man blir glad.....
    Och ja,livet är ju lite carpe diem.......
    tack, för dina gullia ord....
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg