fredag 10 oktober 2008

Fredag igen!

Nu är det fredag igen och en vecka sedan vi åkte till Göteborg. Hur fort går inte en vecka?


Vi hade en riktigt bra resa med strålande väder både fredag och lördag. När vi checkat in på hotellet gick vi ut och tog en fika. Var tvungen att fota dekorationen på cappuccinon!


Därefter promenerade vi i Haga. Har inte varit där förut och det var hur mysigt som helst, massor av trevliga affärer och caféer. Du kan läsa mer om Haga här, http://www.hagashopping.nu/. I en antikaffär hittade jag de här tallrikarna som jag är så förtjust i. De heter Bengali och kommer från Rörstrands.
Är det någon som ser att de är kantstötta? Åtminstone två av dem är det nu. De var inte det när jag köpte dem! En halvtimma efter gick vi och åt lunch och jag ställde kassen på stolen jämte. Skulle sedan titta på telefonen som låg i väskan och vips - tallrikarna gick i golvet och resulterade i att två av mina nya tallrikar gick sönder. Hur glad är man då? :(

På lördagen åkte vi till min systerdotter Carolina som bor i Mölndal. Hon hade beställt Love- och Hopetavlorna som jag visat tidigare. De sitter nu uppe hos henne och hon har lovat att skicka över bilder på hur det ser ut när de är på plats.

Lördagen fortsatte i shoppingens tecken. Köpte bl.a. den här ljuslyktan nedan från Villa Collection.



På lördagkvällen åt vi på en restaurang som heter Dinner22 och ligger på Södra vägen. Kan rekommenderas, helt underbar mat.

När vi tog igen oss lite på hotellrummet satt jag och bläddrade i en tidning. Jag sa till C att det ordet jag pekar på i tidningen ska jag skriva på min nästa tavla. Jag blundade och tog fram en sida på måfå. Ordet blev "tillsammans" och tavlan ser ut så här.




Det blev en kombination av spets och spackel tillsammans!


På söndagen ösregnade det så efter frukosten begav vi oss till Ullared som nu börjat med söndagsöppet. Massor med folk där, så det blev ett ganska kortvarigt besök.


Det var allt för i dag. I helgen får vi besök av vänner från hemstaden. Ska bli kul att träffas igen. Trevlig helg allesammans!



_________________________________________________________


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails